walter-annelies-michael-sjan.reismee.nl

Queens Town

Hoi allemaal, het is hier nu maandagmiddag 5 maart, een uur of 5. Vanaf Hokitika zijn we zaterdag naar Franz Jozef gereden. Eerst zijn we nog langs Hokitika Gorge gereden, daar was een Swing Bridge, met diep blauw water er onder, het leek wel de Blue Lagoon!!! Daar was het, en nu nog steeds, schitterend weer, zo' n 25 graden. We hadden daar voor zondagmorgen een helicoptervlucht geboekt, met 2 landingen op 2 verschillende gletchers, echter vanwege de harde wind konden we wel vliegen, maar geen landingen maken. Omdat we geen korting kregen, hebben we dat niet gedaan. Wel hebben we zaterdagmiddag nog een wandeling van een paar uur gemaakt, naar de gletchers, we waren er heel vlak bij, maar we mochten er niet op!!!

Zondag zijn we toen via een toeristische route (Het Noorder Eiland was al ruig, maar niets vergeleken met het Zuider Eiland), met veel watervallen en steile hellingen en afdalingen, naar Queens Town gereden. Daar zijn we gistermiddag rond een uur of 4 aangekomen, en besloten om er twee nachten te blijven. Een erg leuk stadje, met van alles te doen. Tjonge tjonge wat een drukte en veel verschillende mensen, maar ja, wij zijn ook niet zo veel gewoon.

Vandaag hebben we de Nevis Swing gedaan, een vrije val van 134 meter, een geweldige ervaring, en we zijn met een Jet Boat over een ravijn gevaren. De boot had 2 motoren van ieder 260 pk, geweldig wat een kracht en snelheid en wendbaarheid daar van uit ging.

Morgen doen we misschien nog de Nevis Bungy, een Bungy Jump van 134 meter, maar daar moeten we eerst nog een nachtje over slapen. Daarna rijden we in ieder geval verder richting zuiden, want as zaterdagmiddag moeten we onze auto alweer inleveren in Christchurch, en zit het er alweer op. Groetjes, en tot een volgende keer, ons.

joop

Fijn om te lezen dat jullie het zo fijn hebben.
Wij zullen wel werken.

Rob & Kim

Hee leuk verhaal, of verhalen. Kan het allemaal niet bijhouden met mijn drukke huisvrouwenbestaan.
Veel plezier nog de laatste paar dagen! Geniet er nog van en vergeet de souvenirs niet ;).
Liefs ons