walter-annelies-michael-sjan.reismee.nl

Gletchers

Hoi allemaal, het is hier nu vrijdag rond de middag, en zitten nu aan een laat ontbijt in een cafeetje in Fairlie. Dinsdagmorgen hebben we de Nevis Bungy niet meer gedaan, die bewaren we voor de volgende keer. We zijn toen binnendoor naar Incarvergill gecrost, daar hebben we overnacht, maar niet veel te beleven, een oude stad, en de pubs gingen al om 21.30 uur dicht!!!!!

Woensdag naar Dunedin gereden, een studentenstad, met de steilste straat van de wereld, ons autootje moesten we omhoog duwen, gelukkig mocht ikzelf achter het stuur van mijn medereizigers, een leuke stad, waar we ook een nacht zijn gebleven.

Gisteren via verschillende dammen en waterkrachtcentrales naar Lake Tekapo gereden, veel gezien en genoten onderweg, daar hebben we overnacht, en vanmorgen hebben we een rondvlucht gehad (air safari), met een klein vliegtuigje, over de gletchers van Mt Cook, de hoogste berg van NZ.(Bijna 4.000 meter hoog, niet zo hoog als in de Alpen, maar wel heel erg kort bij de West kust, aan de Tasmann Sea, dat maakt het zo bijzonder). Gweldig uitzicht op de gletchers en het Lake, zeker een aanrader. De pampers hebben we (nauwelijks) nodig gehad, dus die doen we weer terug in de koffer.

Zo direct op weg naar Asburthon, mogelijk nog verder richting noorden naar Christchurch, waar we morgen weer opstijgen. Groetjes ons.