walter-annelies-michael-sjan.reismee.nl

Hokitika

Hoi allemaal, het is hier nu zaterdagmorgen 3 maart. We zitten nu aan de westkust in Hokitika. Woensdagmiddag zijn we door het binnenland door de bergen naar de oostkust gereden, na vele slingerwegen omhoog en omlaag zagen we eindelijk de Pacific Ocean. Langs de weg die we langs de kust richting zuiden reden, zagen we honderden zeehonden, geweldig om er zo dichtbij te kunnen komen.

In Kaikoura hadden we een vrij luxe motel, s´avonds hebben we in een kroeg meegedaan met een quiz, ondanks dat er Walter als joker in hadden gezet bij het onderwerp sex, hadden we slechts de poedelprijs. De volgende dag zouden we walvissen gaan kijken, maar omdat de zee te ruw was, voer er geen boot uit, dus besloten we om nog een nachtje bij te boeken in het motel, en vrijdagmorgen om 07.00 zijn we op de boot gegaan, en we hebben van enkele tientallen meters 2 walvissen gezien, een spectaculair gezicht, geweldig om te zien. Ook hebben we nog honderden Husky dolfijnen gezien, en Albatros vogels met een vleugelbreedte van ruim 3,50 meter, en nog veel meer, GEWELDIG om dat allemaal zo dichtbij te mogen zien.

Daarna zijn we weer helemaal via een touristische route van zo´n 400 km naar de westkust gereden, aan de Tasman Sea, en hebben we een motel in Hokitika.

Zo direct rijden we verder langs de kust richting zuiden.

Groetjes, en tot een volgende keer, ons.

Harry en Mieke

Hallo jullie daar aan de andere kant,
Ja die natuur is heel mooi met al die beestjes.
Van het uitgaan genieten jullie ook.
Maar wat ik mis in jullie verhalen is het bungy jumpen.
Dacht dat dat ook bij de plannen hoorde?
Gaan jullie nog naar Christchurch? Ik hoorde vandaag dat de kathedraal afgebroken wordt. Ga je over een paar jaar weer terug!! dan zie je die niet meer!
Hoeveel km. hebben jullie al gereden??
Geniet er nog van want de tijd.........

groetjes uit de St.Joep

Henri en Bea Arts

Hallo allemaal.
Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat en te volgen wat jullie allemaal voor avonturen beleven.
Het lijkt ons schitterend en wij hopen dat we ook een keer in de gelegenheid komen om naar de andere kant van de wereld te kunnen gaan. Ook fijn om te lezen dat het heel goed gaat met Iris en tante Truus.
Hier gaat alles naar wens. Gisteren een heel mooi 50 jarig feest gehad van Elly van Dinther bij vd. Putten.
Geniet samen nog verder van jullie reis en wij lezen wel welke avonturen jullie nog verder beleven.
Veel plezier.
Gr. Henri, Bea en de kinderen.

Iris

Nevis swing is wel leuk he, ben benieuwd of je de bungy echt gaat doen!!
Tot over eeen weeekje. Liefs